Gaat één vak niet zo goed? Ook dan kun je bij ons terecht. Bel of mail gerust voor informatie.

  • header
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header

VliegendeStart Methode

Bij Studiehuis Achterhoek maakt jouw kind een vliegende start. Hoe werkt die VliegendeStart Methode?

Ná het intakegesprek maken we eerst een afspraak om voorafgaand aan de huiswerkbegeleiding de MILS af te nemen om daarmee de meest effectieve leermethodes te bepalen. Zodra iemand zich bewust is van de beste leermethode, helpt dat direct om effectiever te leren.

 

De eerste 8 weken zijn intensiever

Reken erop dat de eerste 8 weken bij Studiehuis Achterhoek intensiever zijn omdat we frequent één-op-één met de leerling aan de slag gaan. Dat is nodig omdat jouw kind nog moet leren hoe hij de leerstrategieën toepast. Gaandeweg creëert de leerling meer bewustzijn over zijn manier van leren, wat handig is, wat juist is en wat niet, én hoe hij de nieuwe strategieën optimaal toegepast. Er is namelijk veel meer mogelijk dan iemand denkt!

Het komt voor dat we leerhulpmiddelen aanraden. Denk daarbij aan een wiebelkruk, tangels, een koptelefoon, fluistertelefoon of wiebelkussen. Deze middelen kan de leerling gratis uitproberen tijdens de huiswerkbegeleiding. Zo wordt het inzicht verkregen wat wel en wat niet werkt.

 

 

In 8 weken steeds zelfstandiger

Na zo’n 8 weken kent de leerling de strategieën en gaat hij er steeds zelfstandiger mee aan de slag, oefent en experimenteert. Uiteraard houden wij de vinger aan de pols en kijken mee, structureren, plannen overhoren en leren leren. Deze werkwijze loopt vervolgens als een rode draad door de periode dat de leerling bij ons studeert. Het oppakken van zelfstandig werken, verschilt uiteraard per leerling. Voor elke leerling geldt dat wij hem begeleiden naar zelfstandig leren. Dat is ons doel!

 

Meer weten?

Gun je jullie kind betere studieresultaten en een effectievere aanpak? Bel voor meer informatie of maak direct een afspraak. Telefoon 06 – 12 25 73 53.

Nieuws

Een onvoldoende is balen!

Het schooljaar is alweer bijna halverwege en er zijn al heel wat cijfers binnen. Soms is een cijfer (verwacht) goed, soms (onverwacht) laag. Het eerste is natuurlijk fijn, het laatste niet. Als een cijfer laag is vragen wij altijd naar de oorzaak. Want alleen als je weet waardoor een cijfer […]

Lees verder