NIEUW! Training voor brugklassers

Duwtje in de rug
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header

Ouders vertellen

Jolanda, bedankt voor je hulp, begeleiding, opmerkzaamheid en betrokkenheid! Het heeft ons allemaal geholpen om dit schooljaar goed door te komen.


Wat zijn wij blij dat iemand ons indertijd gewezen heeft op het Studiehuis en dat Niels daar naartoe kon. Ten eerste gaf het in huis weer rust en daarnaast heeft hij baat gehad bij de begeleiding. Zijn cijfers gingen omhoog en waren meer gelijkmatig. Bovendien ging hij er altijd zonder veel moeite/weerstand naar toe. Heel erg bedankt voor de steun die jullie voor Niels zijn geweest en wanneer de situatie zich voordoet, zal ik het Studiehuis Achterhoek zeker bij anderen aanbevelen.


Hoiiii Jolanda!!

Je hebt het vast gezien, de mooie vlag!! Dolblij geslaagd onze Wouter👍 Mooie cijfers!

Bedankt voor al je hulp en begrip!

We zien elkaar nog 😀


Toen Hanneke in de brugklas havo D begon, is ze vanaf dag één bij huiswerkbegeleiding. Voor haar is die structuur heel belangrijk en ze gaat nooit met tegenzin. Op de basisschool was Hanneke niet zo gelukkig, haar schoolprestaties waren wisselend. Omdat wij weten dat het een slim meisje is, zijn we op zoek gegaan naar antwoorden. De oplettende leerkracht in groep 8 heeft ons goed op weg geholpen. Hanneke heeft een Citotraining gevolgd en deed een Cogmed training voorafgaand aan het begin van de brugklas. Gaandeweg onze zoektocht hebben we antwoorden gevonden. Jolanda van Studiehuis Achterhoek en samenwerkend orthopedagoog Marianne Klein Hesselink-Koskamp denken goed mee en communiceren open en direct. Als er iets is, krijg ik het direct door via de mail. Inmiddels zit Hanneke veel beter in haar vel. Ze doet het goed op school met gemiddelden van een zeven en hoger. Dat geeft haar zelfvertrouwen een positieve impuls. Tijdens haar tweewekelijkse huiswerkuurtjes bij Studiehuis Achterhoek werkt ze de grote bulk weg. Thuis doet zo ook nog wel wat. Het zou beter zijn als ze drie keer per week naar de huiswerkbegeleiding zou gaan. Maar dat lukt op het moment niet door muziek en sport.


Dochter Isa kan zich moeilijk concentreren; ze is snel afgeleid en vindt plannen lastig. Het leek ons daarom een goed idee haar in de brugklas direct naar huiswerkbegeleiding te sturen. Via-via zijn we bij Studiehuis Achterhoek terechtgekomen. Op het vmbo heb je relatief weinig huiswerk, daarom stapte Isa betrekkelijk snel over van drie naar twee keer huiswerkbegeleiding in de week. Eerlijk is eerlijk, ze heeft niet altijd zin om te gaan. Toch gaat ze trouw, want ze weet dat het structureel en effectief bezig zijn met huiswerk helpt om mooie cijfers te halen. Ze staat er heel goed voor. Een 7,3 gemiddeld en dat voelt fijn.

Onze oudste dochter Britt is in de tweede helft van havo 3 met huiswerkbegeleiding gestart. Op dat moment stond ze op zitten blijven en gooide er met de pet na. We hebben de opties met haar besproken. Of een jaartje overdoen of naar huiswerkbegeleiding. Zus Isa was haar positieve voorbeeld dus de kogel ging snel door de kerk. Inmiddels is het knopje helemaal om. Gewoon, omdat ze zelf ervaart dat het werkt. En wij hoeven haar niet meer achter de vodden aan te zitten. Dat geeft ons en haar rust. Britt volgt zo nu en dan ook een bijles voor wiskunde en scheikunde. Ze geeft zelf aan of dat nodig is. Met het halen van betere cijfers het is weer fijn op school. Tegen andere ouders zou ik willen zeggen. Twijfel niet. Doe het! Natuurlijk zijn er kosten, maar die zijn het waard.


Zo’n beetje een maand na de zomervakantie in de tweede klas van Schaersvoorde vmbo niveau kl gaf Wouter het nadrukkelijk aan. Hij had behoefte aan extra uitleg bij bepaalde vakken. Wij hielpen hem zo af en toe maar gebruikten verkeerde termen zoals ‘plus’ in plaats van ‘erbij. Dat wekte over en weer wat irritatie op. Op school hebben we aangekaart dat Wouter behoefte had aan extra begeleiding. Maar het lukte telkens niet die extra hulp geregeld te krijgen. Het is natuurlijk niet leuk als je ziet dat je zoon er alles aan wil doen om cijfers van rond de 6,1 te verhogen naar rond de 7. Als het niet lukt, is dat niet goed voor het zelfvertrouwen. Jolanda (praktisch onze buurvrouw) van Studiehuis Achterhoek kende ik via via. Na een kennismakingsgesprek is Wouter begonnen. Hij gaat 2 à 3 keer per week naar de huiswerkbegeleiding, vindt het prettig en komt altijd fluitend thuis. De begeleiding is heel persoonlijk, verder houdt Jolanda ons goed op de hoogte. Als er een keer iets is, krijgen we het snel over de mail te horen. Wouter is een serieuze jongen maar ook geen zoetje. Zolang ik merk dat hij z’n best blijft doen, mag hij bij huiswerkbegeleiding blijven. Dit extra steuntje in de rug is fijn voor hem.

Nieuws

Een ADHD’er zag als eerste de tijger in het gras

“Nu vinden we een ADHD’er een patiënt. Ooit zag hij als eerste de tijger in het gras.” Onlangs las ik een artikel in de Volkskrant over ADHD’ers. Een aantal uitspraken die de geïnterviewden deden, bleven bij mij hangen en ik deel de essentie graag. In het stuk waren Ton Baggerman […]

Lees verder