Ja, ik wil effectiever leren!

Meer informatie
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header

Werkwijze

Overweeg je huiswerkbegeleiding of bijles voor je zoon of dochter? Bijvoorbeeld omdat de studieresultaten achterblijven en jij en hij denken dat er toch veel meer inzit? Wat de aanleiding ook mag zijn, het is van belang dat je kind zelf achter de begeleiding staat. Bespreek van tevoren waarom je het een goed idee vindt hem naar bijles of huiswerkbegeleiding te ‘sturen’.

Eerste contact
Wil je eerst meer weten over huiswerkbegeleiding en/of bijles? Neem dan contact met ons op. Telefonisch of per mail kun je je verhaal kwijt.

Afspraak maken
Verwachten we samen dat huiswerkbegeleiding zoden aan de dijk zet? Dan volgt na het eerste contact een afspraak bij ons op locatie om te praten en sfeer te proeven. Tijdens de vrijblijvende intake van ongeveer 45 minuten praten we vooral met je kind. Hij weet vaak zelf waar de schoen wringt. Om succesvol te kunnen zijn, moet hij zichzelf verantwoordelijk gaan voelen.

Mogelijkheden
Met elkaar bespreken we de beste aanpak en welke frequentie daarbij hoort. Zijn de afspraken concreet, dan kan je zoon of dochter meestal direct beginnen. Ook  maken we dan een afspraak voor het MILS Leerstrategie onderzoek.

Verslag
Om de afspraken helder te communiceren, krijgen ouders een verslag van het intakegesprek.

Leerlingvolgsysteem
Voor het monitoren van vooruitgang, houden we voor eigen gebruik een leerlingvolgsysteem bij.

Contact over en weer
Wij houden van open en eerlijk communiceren. Daarom praten we geregeld met de leerling. Ouders houden we op de hoogte via de mail, zodat iedereen goed geïnformeerd is. Zijn er relevante zaken waarvan je vindt dat wij ze moeten weten? Vertel het ons via de mail of bel ons even.

Contact met docenten
Soms helpt het om contact te onderhouden met docenten. Dit doen we nooit zonder overleg met ouders en het kind.

Nieuws

Iedereen is een beetje autistisch

“Wat een autist!” wordt weleens geroepen als iemand anders reageert of geen gewenste of verwachte reactie vertoont. Zo’n opmerking is meestal niet positief bedoeld. Voor mensen die autisch zijn, is dit geen fijne uitspraak. “Uh.. wie is hier nou de autist”, vraag ik me dan af. Er zijn nog veel […]

Lees verder