NIEUW! Training voor brugklassers

Duwtje in de rug
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header
  • header

Benthe over het LeerStrategie onderzoek

Benthe (12) – leerling havo/vwo brugklas

“Op de basisschool vergat ik m’n huiswerk nog wel eens. Of ik begon te laat en daardoor had ik te weinig tijd om goed te leren. Mezelf aan planningen houden, vind ik lastig. Ik moet eigenlijk wel plannen want naast school ben ik best druk. Ik rijd vier keer per week paard. Ik zag er tegenop om naar de middelbare school te gaan. Het leek me moeilijk! Al voor de zomervakantie stelden mijn ouders voor om naar huiswerkbegeleiding te gaan. Daar had ik eigenlijk helemaal niet zo’n zin in. Na twee weken op het Isala ben ik toch bij Studiehuis Achterhoek begonnen. Jolanda vroeg of ik het LeerStrategie onderzoek wilde doen zodat we direct zouden ontdekken hoe ik het best kan leren. Ik had verwacht dat de test lastig zou zijn. Maar dat is helemaal niet zo. Ik vond het zelfs leuk. Je moet gewoon eerlijk invullen wat je vindt. Ik moest elke keer kiezen uit twee dingen en dat ging goed. Uit de test blijkt dat ik goed uit de boeken kan leren en dat ik beter leer door met iemand samen te werken. Daarom lees ik mijn leerwerk eerst goed door en daarna werk ik samen. Tijdens de huiswerkbegeleiding doe ik dat met Jolanda. Thuis werk ik samen met mijn moeder. Dat werkt bij mij heel goed. Tot nu toe heb ik mooie cijfers gehaald. Voor aardrijkskunde sta ik zelfs een negen! Die goeie cijfers zijn echt wel een extra motivatie. Ik vind het heel leuk op school. En bij huiswerkbegeleiding vind ik het ook superfijn. Als ik thuis mijn huiswerk maak, duurt het drie keer zo lang. Daar heb ik veel te veel afleiding om me heen. Dus, ik ga heel graag naar ’t Studiehuis.”

Nieuws

Wat is beelddenken?

Onlangs volgde ik op 3 dagen een training in Alkmaar met als doel beelddenkers nog beter te kunnen ondersteunen bij hun leren. Beelddenkers; het is een relatief kleine groep leerlingen, maar het worden er meer. Dat komt onder andere door het toenemende gebruik van social media, games en visueel lesmateriaal. […]

Lees verder